Vanaf 1989 ben ik me gaan specialiseren in de mezzotint, een bijzonder tijdrovende maar mooie grafische techniek waarmee ik in staat ben een fluweelzwart te maken.

mezzotinten

(1992 - 2017)

Vanaf 1989 ben ik me gaan specialiseren in de mezzotint, een bijzonder tijdrovende maar mooie grafische techniek waarmee ik in staat ben een fluweelzwart te maken.

Kleine mezzotinten, meestal 10 x 10 cm. soms als ontwerp voor een groot werk maar meestal op zichzelf staand.

kleine mezzotinten

(1996 - 2015)

Kleine mezzotinten, meestal 10 x 10 cm. soms als ontwerp voor een groot werk maar meestal op zichzelf staand.

Linoleum platen als drieluiken gedrukt.Op aluminium verlijmd. Ritme en herhaling als bindend thema.

linoleum op alu

(2012 - 2015)

Linoleum platen als drieluiken gedrukt.Op aluminium verlijmd. Ritme en herhaling als bindend thema.

Grafische werken op (zeer) groot formaat, vaak als project gemaakt.

XL print droge naald

(2000 - 2016)

Grafische werken op (zeer) groot formaat, vaak als project gemaakt.

Serie foto-etsen, gecombineerd met droge naald, allen unica, waarbij tekst en beeld gecombineerd worden. Thalassa betekent zee. Allen gemaakt in oktober november 2012 n.a.v. foto's gemaakt deze zomer in Griekenland.

Thalassa 2012

(2012)

Serie foto-etsen, gecombineerd met droge naald, allen unica, waarbij tekst en beeld gecombineerd worden. Thalassa betekent zee. Allen gemaakt in oktober november 2012 n.a.v. foto's gemaakt deze zomer in Griekenland.

Serie prenten gemaakt in sept/okt 2011 op mijn atelier in Kleve, Duitsland. Combinaties van verschillende druktechnieken die een verbinding vormen tussen de verscheidene series van de afgelopen jaren. Mijn fascinatie voor stenen en schelpen, de cirkels en gaten, het zwart en het licht komen samen in deze simpele drukexperimenten.

Kleve 2011 gemengde technieken

(2011)

Serie prenten gemaakt in sept/okt 2011 op mijn atelier in Kleve, Duitsland. Combinaties van verschillende druktechnieken die een verbinding vormen tussen de verscheidene series van de afgelopen jaren. Mijn fascinatie voor stenen en schelpen, de cirkels en gaten, het zwart en het licht komen samen in deze simpele drukexperimenten.

Leporello, dubbelzijdig bedrukt. 10 verschillende prenten met het thema 'stony heart' vormen samen een leporello (harmonicaboekje). Op veel manieren neer te zetten en te draaien. Gecombineerde druktechnieken.

leporello: a stony heart

(2010)

Leporello, dubbelzijdig bedrukt. 10 verschillende prenten met het thema 'stony heart' vormen samen een leporello (harmonicaboekje). Op veel manieren neer te zetten en te draaien. Gecombineerde druktechnieken.

Boekomslagen, prenten in oplage gedrukt exclusief voor de opdrachtgever, of werk voor een speciale (grafiek) uitgave.

Grafiek in opdracht

(1991 - 2017)

Boekomslagen, prenten in oplage gedrukt exclusief voor de opdrachtgever, of werk voor een speciale (grafiek) uitgave.

Ruimtelijk grafisch object dat bestaat uit 6 delen die in elkaar geschoven een 'vijver' vormen. 6 houtdrukken

Ruimtelijke grafiek

(2007)

Ruimtelijk grafisch object dat bestaat uit 6 delen die in elkaar geschoven een 'vijver' vormen. 6 houtdrukken

Tekeningen van stenen, meesten met toegevoegde tekst.

tekeningen

(2010)

Tekeningen van stenen, meesten met toegevoegde tekst.

Het werk 'vloerpatroon' bestaat uit 8 'dozen' waarin spiegelbeeldige mezzotinten zitten die op verschillende manier gelegd een ander patroon vormen. Het werk kan meanderend of meer statisch gelegd worden, of als een 'doos' opengeklapt neergezet worden.

Vloerpatroon

(1993)

Het werk 'vloerpatroon' bestaat uit 8 'dozen' waarin spiegelbeeldige mezzotinten zitten die op verschillende manier gelegd een ander patroon vormen. Het werk kan meanderend of meer statisch gelegd worden, of als een 'doos' opengeklapt neergezet worden.

Sinds ik in 2003 in Amsterdam een masterclass non-toxic etching heb gevolgd ben ik ervan overtuigd dat deze milieuvriendelijke etstechniek de toekomst is van grafiek. Gebruikmakend van digitale camera en computer is het een hele eigentijdse manier van grafiek. Sinds enkele jaren geef ik daar ook les in. (voor informatie kijk bij de links)

polymeerdrukken, non-toxic etching

(1900 - 2007)

Sinds ik in 2003 in Amsterdam een masterclass non-toxic etching heb gevolgd ben ik ervan overtuigd dat deze milieuvriendelijke etstechniek de toekomst is van grafiek. Gebruikmakend van digitale camera en computer is het een hele eigentijdse manier van grafiek. Sinds enkele jaren geef ik daar ook les in. (voor informatie kijk bij de links)

Digitale foto's geprint op de Vrije Academie in Den Haag. 'Het fotograferen van vele in der loop der jaren verzamelde stenen lijkt een manier om grip te krijgen op de materie, maar blijkt een paradox; iedere steen heeft zijn eigen beeldtaal, eindeloosheid verbeelden is een illusie.

digitale prints-fotografie

(2006 - 2007)

Digitale foto's geprint op de Vrije Academie in Den Haag. 'Het fotograferen van vele in der loop der jaren verzamelde stenen lijkt een manier om grip te krijgen op de materie, maar blijkt een paradox; iedere steen heeft zijn eigen beeldtaal, eindeloosheid verbeelden is een illusie.

Houtdrukken gemaakt op grafische werkplaats in Thes/niki, 2006.

houtdrukken, Thessaloniki 2006

(2006)

Houtdrukken gemaakt op grafische werkplaats in Thes/niki, 2006.

Houtdrukken, soms gecombineerd met lijnets. Gemaakt tijdens werkverblijf zomer 2005 in grafische werkplaats 'O Ilios', Thessaloniki, Griekenland. Gedrukt op door Polymetaal gemaakte grote hydraulische hoogdrukpers.

houtdrukken Thes/niki 2005

(2005 - 2010)

Houtdrukken, soms gecombineerd met lijnets. Gemaakt tijdens werkverblijf zomer 2005 in grafische werkplaats 'O Ilios', Thessaloniki, Griekenland. Gedrukt op door Polymetaal gemaakte grote hydraulische hoogdrukpers.

Kleine serie droge naalden, gemaakt tijdens werkverblijf in grafische studio in Thessaloniki.

werk Thessaloniki 2003

(2003)

Kleine serie droge naalden, gemaakt tijdens werkverblijf in grafische studio in Thessaloniki.